وبلاگ

خرید لوازم التحریر و نوشت افزار؛ برندها

خرید لوازم التحریر

خرید لوازم التحریر

اصولا همه افراد خرید کردن را دوست دارند. همانطور که خانم ها خرید لباس و طلا را دوست دارند و آقایان از خرید لباس و یا ابزار آلات لذت می برند، بچه ها ( و یا حتی بزرگترها) با رفتن به مغازه لوازم تحریر و دیدن نوشت افزار های رنگارنگ به وجد می آیند و خرید لوازم التحریر را دوست دارند.

لوازم التحریر یکی از ملزومات امروزه خانواده هایی است که فرزند دانش آموز و یا دانشجو دارند.

لوازم تحریر یکی از پر تنوع ترین محصولات بعد از لوازم خوراکی است. تنوع برند و کیفیت به قدری بالاست که شاید تمامی خریداران را گمراه کند. ما در این مطلب سعی می کنیم شما را با برند های معروف تولید کننده لوازم التحریر آشنا کنیم.

اکثر ما با ورود به مغازه لوازم تحریری غرق در رویای بچگی خود می شویم. رنگها و برندهای متنوع نوشت افزار اعم از مداد رنگی، ماژیک های علامت گذار، مداد و تراش و پاک کن، جامدادی های طرح دار و انواع و اقسام مختلف از این نوع، دیدگان شما را جذب خود می کند؛ اما آیا جذابیت و شکیل بودن جنس، دلیل بر کیفیت آن است؟

در دسته بندی کلی، لوازم تحریر به دو دسته اداری و مهندسی تقسیم می شوند. موارد مصرفی مانند خودکار، اتود، مداد، تراش و… زیر مجموعه لوازم تحریر اداری محسوب می شوند که ما در این مطلب بیشتر سعی در معرفی این موارد داریم و شما را با پرفروش ترین محصولات، برند های معروف و راه تشخیص کیفیت آن ها آشنا خواهیم کرد.

مداد

مداد یکی از اجناس پرمصرف لوازم تحریر است، برند های معروف فابرکاستل، پیکاسو و کنکو سالهاست در تولید مداد حرف اول را می زنند. آنچه واضح است این است که این برندها کیفیت بالایی دارند ولی می توان برند های دیگری با کیفیتی مشابه و قیمتی پایین تر نیز پیدا کرد. ما به شما استفاده از دو مارک Factis و CBS  را پیشنهاد می کنیم.

چیزی که در خرید مداد باید به آن توجه کرد، جنس چوب مداد و نحوه اتصال آن به مغزی مداد است، هرچه چوب مداد سخت تر و به اصطلاح محکم تر باشد تراش شدن آن بهتر است و کیفیت بهتری دارد.

اتود  یا مداد نوکی

اتود نوشت افزار پرمصرفی است که امروزه یکی از ملزومات دانش آموزان و دانشجویان است.

برای شناخت اتود باید قسمت بالایی یا نوک آن را باز کنید، قسمت بالایی یا گیره اتود های خوب عموما فلزی است. اگر قسمت بالایی اتودی پلاستکی بود از خرید آن صرف نظر کنید. برای خرید اتودی که هم قیمت و هم کیفیت مناسب داشته باشد ما به شما مارک  Owner  و CBS  را پیشنهاد می کنیم.

مداد رنگی

مداد رنگی یکی از پرتنوع ترین لوازم التحریرها است و در خرید لوازم التحریر بیشترین هزینه صرف خرید مداد رنگی می شود. در خرید مداد رنگی اصلاً به نوع بسته بندی آن توجه نکنید. اکثر مدادرنگی ها فقط و فقط بسته بندی شیکی دارند ولی کیفیت چندانی ندارند.

تشخیص کیفیت مداد رنگی مثل مداد است با این تفاوت که در مداد رنگی باید مغزی آن را نیز امتحان کرد، هر چه مداد نرم تر و یکنواخت تر باشد کیفیت آن بهتر است. برای تست کردن مداد نگی بهتر است رنگهای کم رنگ را روی کاغذ امتحان کنید. هرچند در بین تولیدکنندگان مداد رنگی، برند های فابرکاستل و کنکو کیفیت بالایی دارند، ولی باید به قیمت بالای آنها نیز توجه کرد. اگر به دنبال برندی با کیفیت و همچنین قیمت مناسب هستید ما دو برند Factis  و Owner را پیشنهاد می کنیم.

پاک کن و تراش

هر چه جنس پاک کن انعطاف پذیرتر باشد کیفیت بهتری دارد. در  چیزی که باید توجه داشته باشید این است که رنگ پاک کن هیچوقت تاثیری در کیفیت آن ندارد پس گول رنگ پاک کن ها را نخورید. ما مارک های خوب  pelikan  و Faber-Castell را پیشنهاد می کنیم.

تراش ها همیشه مشکل کند شدن را داشته اند، در خرید تراش به نوع تیغه آن دقت کنید! تیغه های فولادی همیشه تیز می مانند و کند نمی شوند. برای خرید تراش برند های  Factisوowner را پیشنهاد می کنیم.

دفتر

برند معروف پاپکو در تولید انواع دفتر و دفتر یادداشت حرف اول را می زند ولی قیمت آن بالاست. در خرید لوازم التحریر ی مانند دفتر باید توجه داشته باشید که مارک معروف و بخصوصی در تولید دفتر وجود ندارد، اما چیزهای که در خرید دفتر باید به آنها دقت کرد کیفیت برگه و نوع صحافی آن است. بهترین نوع صحافی نوع فنری است. البته فنر پیوسته بهتر از فنر دوبل است. چون در نوع فنر دوبل امکان خارج شدن برگه ها از فنر وجود دارد. بهترین نوع برگه هم، برگه 80 گرمی است که بسیار با کیفیت است، راه تشخیص آن کمی پیچیده است، باید آن را در مقابل نور گرفته و بافت کاغذ، ضخامت آن و مقدار عبور نور را مشاهده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *