وبلاگ

مزیت های استفاده از اتود نسبت به مداد مشکی سنتی

استفاده از اتود یا مداد مکانیکی - use-of-mechancal-pencil

چرا و چه زمانی از اتود استفاده کنیم؟

برای شما بارها اتفاق افتاده است که از خودتان پرسیده اید چرا و چه زمانی از اتود استفاده کنیم؟ آیا نیاز است تا به جای استفاده از یک مداد با کیفیت، استفاده از اتود را جایگزین کنیم؟

بهتر است از یک مداد مکانیکی خوب و مناسب استفاده نماییم یا استفاده از همان مداد مشکی سنتی کافی است؟

 

استفاده از اتود یا مداد مکانیکی

 

در این مقاله به دنبال پاسخ به این سوال هستیم که استفاده از اتود (مداد مکانیکی) بهتر است یا مداد های تحریر قدیمی.استفاده از اتود یا مداد مکانیکی - use-of-mechancal-pencil

در این راستا مطالبی را از دیدگاه متخصصین مورد بررسی قرار می دهیم تا به جمع بندی مناسبی در این راستا دست یابیم.

همه ما به در اختیار داشتن یک مداد یا مداد فشاری خوب علاقه ی زیادی داریم. مطالب بسیار زیادی در مورد یک مداد چوبی خوب و با کیفیت وجود دارد و هم اکنون زمان آن است که بیشتر به مداد مکانیکی یا همان اتود و استفاده از اتود پرداخته شود.

 

مزیت های استفاده از اتود نسبت به مداد مشکی سنتی

چرا باید از اتود برای نوشتن استفاده نمود؟

* دقت و تمیزی که یک اتود در نوشتن به همراه دارد را استفاده از اتود یا مداد مکانیکی - use-of-mechancal-pencilنمی توان توسط یک مداد چوبی سنتی تضمین نمود. با استفاده از اتود با ضخامت مغزی 0/3mm می توان ظریف ترین خطوط را بر روی کاغذ کشید و هر نوع جزئیاتی را در اثر خود گنجاند.

پس اگر ظرافت خطوط برای شما بسیار اهمیت دارد حتما باید از اتود استفاده نمایید.

 

استفاده از اتود یا مداد مکانیکی - use-of-mechancal-pencil

 

اما خاصیت ارگونومیکی که یک اتود در اختیار دانش آموزان و دانشجویان قرار می دهد، گزینه ی مهم دیگری در انتخاب یک مداد مکانیکی است. مکانیزم پیاده شده در داخل اتود وزن مناسبی به آن می دهد و به افراد کمک می کند تا در نوشتارهای طولانی خسته نشوند.

* همچنین اتود به مانند مداد تحریر کوچک نمی شود و خاصیت ارگونومیک خود را از دست نمی دهد. همین دلیل، یکی از دلایل اساسی در استفاده از اتود توسط دانش آموزان و دانشجویان است.

 

استفاده از اتود یا مداد مکانیکی - use-of-mechancal-pencil

* صرفه ی اقتصادی و راحتی که در استفاده از اتود وجود دارد را هرگز نمی توان با داشتن یک مداد چوبی تجربه نمود. مدادهای مکانیکی دارای مخزنی درون خود هستند که توسط مغزی مخصوص قابل پر شدن و به اصطلاح شارژ مجدد هستند.

در نتیجه، نیاز به تراشیده شدن و کوتاه شدن، برای مداد مکانیکی معنا ندارد. پس لازم نیست در مدت زمان های معینی اتود بخرید و اگر از اتود خود به خوبی محافظت کنید می توانید برای سال ها از آن بدون هیچ دغدغه ای استفاده نمایید.

از چه مغزی برای اتود استفاده نماییم؟

اکثر اتودها دارای سایزی استاندارد هستند و مغزی استانداردی (مثلا 0/5 و 0/7 و 0/9) در داخل آن ها قرار می گیرد. سایز استاندارد یک اتود بر روی بدنه ی آن نوشته شده است.استفاده از اتود یا مداد مکانیکی - use-of-mechancal-pencil

استفاده از اتود یا مداد مکانیکی - use-of-mechancal-pencil

استفاده از اتود یا مداد مکانیکی - use-of-mechancal-pencil

 

چگونه مغزی و یا پاک کن اتود را تعویض نماییم؟

پس از آنکه به مطالبی در راستای پاسخ به سوال « چرا و چه زمانی از اتود استفاده کنیم؟ » اشاره شده حال این سوال پاسخ داده می شود که چه زمانی و به چه صورت مغزی اتود را تعویض نماییم؟

تمامی مدادهای مکانیکی دارای محفظه ای توخالی و باز برای قرار دادن مغزی اتود در داخل آن هستند و معمولا در سر آن پاک کنی قرار داد که می توان برای پاک کردن اشتباهات نوشتاری از آن ها استفاده نمود.

 

استفاده از اتود یا مداد مکانیکی - use-of-mechancal-pencil

 

با برداشتن در پوش انتهایی اتود و سپس برداشتن پاک کن تعبیه شده در داخل آن، می توان به راحتی مغزی را درون آن قرار داد و به اصطلاح اتود را مجددا شارژ نمود.

اگر پاک کن قرار گرفته شده در داخل اتود به راحتی و توسط دست بیرون نیامد، شما می توانید با فرو کردن یک سوزن در داخل پاک کن آن را به آرامی بیرون بکشید.

 

من به دنبال اتود مناسبی هستم، به چه صورت و از چه برندی می توانم خرید کنم؟

اگر به دنبال خرید اتود مناسبی برای خود هستید، بهتر است به فروشگاه تحریر20 مراجعه کنید و از بخش نوشت افزار، گزینه ی اتود و مغزی اتود را انتخاب نموده و با توجه به ویژگی های بیان شده برای هر محصول، مطابق با سلیقه خود، اتودی را خریداری نموده و از داشتن آن لذت ببرید.

منبع: https://blog.milligram.com/use-mechanical-pencil/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *