وبلاگ

تاریخچه ولنتاین و نکاتی در مورد خرید هدیه ولنتاین

   اگر شما نیز به دنبال خرید هدیه ای زیبا برای روز ولنتاین به صورت اینترنتی و آنلاین برای معشوقه خود هستید، بهتر است تا پایان این مقاله با ما باشید تا چند هدیه و کادوی زیبا برای ولنتاین با قیمت ارزان به شما معرفی شود. در این صورت تصمیم گیری برای خرید هدیه ولنتاین برای شما آسان تر خواهد بود.

در ابتدای این مقاله، تاریخچه یا داستان این روز زیبا و به یاد ماندنی آورده شده است تا در صورت علاقه، آگاهی خود از این روز را بالا ببرید

ولنتاین از کجا آمده است؟

شاید اولین سوالی که به ذهن هر فردی که درگیر عشق و زیبایی های آن است برسد، این است که روز ولنتاین به چه روزی اطلاق می شود؟ این روز از کجا آمده است و در فرهنگ غربی و اخیرا در فرهنگ ایرانی به چه معناست؟

یکی از بزرگترین روزهای سال در فرهنگ غرب، به عنوان روز ولنتاین (Valentine’s Day) شناخته می شود. چرا که این روز، روز عشاق نام دارد.

این روز مصادف با 14 فوریه بوده و نوعی رسم و آیین سنتی است که در آن عشاق به یکدیگر هدیه می دهند. تاریخ برگزاری این روز در ایران مصادف با 25 بهمن ماه می باشد.

برای خرید هدیه ولنتاین ، سه هدیه مرسوم در این روز پر از عشق، شاخه یا دسته گل، کارت پستال های زیبا و شکلات های جذاب و شیک است.

فارغ از این که دقیقا منشا به وجود آمدن چنین روزی چیست و سنت هدیه دادن از کجا آمده است، در ادامه این مقاله با تاریخچه ای اجمالی و البته کامل از این روز آشنا می شویم.

روز ولنتاین که منشا خود را از فستیوال ها و جشن های رم باستان (Lupercalia) بر گرفته است، در اواسط ماه فوریه برگزار می گردد. این فستیوال که با آغاز بهار جشن گرفته می شود، نگاهی خاص به باروری و حاصلخیزی انسان داشته و از کنار یکدیگر بودن مرد و زن های عاشق و دلشیفته خبر می دهد.

در اواخر قرن پنجم میلادی بود که پاپ گلاسیوس (Gelasius) روز ولنتاین را نام گذاری نمود و از ابتدای قرن چهاردهم بود که به رسمیت شناخته شد.

این روز در سرتاسر کشور آمریکا، انگلستان، کانادا و استرالیا و همچنین دیگر کشورها نظیر آرژانتین، فرانسه، مکزیک و کره جنوبی برگزار می شود و چند دهه ای است که در ایران نیز مرود توجه قرار گرفته است.

این روز خاص در کشور فیلیپین، از جمله روزهایی است که مراسم ازدواج در آن شکل می گیرد و صدها زوج در این روز با یکدیگر ازدواج می کنند.

 

گل رز، نمادی منحصر به فرد از عشق و دوستی

خرید هدیه ولنتاین یکی از سنت های دیرینه در مورد این روز است و به همین خاطر گل های رز به عنوان یک هدیه مهم و اساسی در قرن هفدهم میلادی رواج پیدا کرد. گل رز، به عنوان نمادی از عشق، گلی مهم و نمادین در این روز زیبا و بی نظیر است.

همیشه اعتقاد بر این بوده است که گل رز، گل مورد علاقه ی ونوس (خدای عشق در یونان باستان) بوده است، چرا که تمامی احساس و زیبایی در این گل خلاصه شده است.

به همین دلیل بوده که افراد شیفته و دلباخته، به منظور ابراز عشق، به یکدیگر گل هدیه می دادند.

 

کارت پستال های زیبا را در روز بزرگداشت عشق از یاد نبرید.

در دوران مدرسه نیز ما به یکدیگر کارت پستال هدیه می دهیم، اما در حقیقت رسم هدیه دادن کارت پستال در روز ولنتاین از کجا آمده است؟

در سال 1415، چارلز هنگامی که در زندان بود، برای همسر خود در روز عشق شعری نوشت. از قرن 16 میلادی به بعد، هدیه دادن کارت، در روز ولنتاین بسیار مرسوم شد، به گونه ای که بسیاری از رهبران مذاهب مختلف، به مبارزه علیه این کار برآمدند.

در اواخر قرن 19 میلادی، این روش هدیه دادن، مرسوم ترین و البته مشهورترین روش ابراز عشق به یکدیگر بود.

 

شکلات های رنگین، زیبا و بامزه روز ولنتاین را جلوه ی زیباتری می بخشند.

روز ولنتاین بدون شکلات چگونه خواهد بود؟ اسپانیایی ها اولین قومی بودند که در قرن هفدهم میلادی، شکلات را از دنیای قدیم به دنیای جدید وارد نمودند. در همین دوران شکلات های رنگین، در سرتاسر اروپا طرفداران خاصی پیدا کرد و به نمادی برای روز عشق تبدیل شد.

در این روز خاص، بسیاری از همسران با هدیه دادن دسته ای از گل رز، یک کارت پستال و یک جعبه شکلات یا جعبه ای شامل هدایایی نظیر عروسک های زیبا و غیره، عشق خود به همسر یا معشوقه خود را نشان می دهند.

حال پس از آگاهی یافتن از تاریخچه ی مختصر و البته کاملی از روز بزرگداشت عشق، شما می توانید از دلایل پنهان در پشت هدیه دادن، تقدیم شاخه گل رز، شکلات و عروسک های زیبا و قرمز رنگ که همگی نمادی ازعشق هستند با خبر شده، و با شور و اشتیاق بیشتری، معشوقه خود را شگفت زده کنید.

اما همه چیز به اینجا ختم نمی شود. سعی کنید سنت خود در روز ولنتاین را دنبال کنید.

هدایایی مطابق با سلیقه خود را تهیه کنید، با انواع گل خشک و گل کاغذی آن را تزئین کنید.

باکس و بگ های زیبا تهیه کنید و هرآنچه دوست دارید را داخل آن بگذارید و با نهایت عشق آن را به طرف مقابل خود هدیه دهید.

 

معرفی محصولات جهت خرید هدیه ولنتاین اینترنتی با قیمت ارزان از تحریر20

گل کاغذی تزئینی ولنتاین

این گل های زیبای کاغذی در رنگ های زیبا، در داخل کاغذ هایی با طرح روزنامه های انگلیسی شیکی بسته بندی شده است، که می تواند برای تزئین هدیه ولنتاین مورد استفاده قرار گیرد. این گل های رز کاغذی در بسته بندی 2 عددی به فروش می رسد. معمولا برای خرید هدیه ولنتاین برای خانم ها و آقایان از این گل ها استفاده می شود.

گل خشک تزئینی ولنتاین

بسته بندی های 60 گرمی از گل های خشک تزئینی تک رنگ از گلبرگ های زیبا را می توانید برای زیباتر و شکیل تر کردن بسته بندی هدیه ولنتاین خود استفاده نمایید. دوام و ماندگاری بالای این گل های خشک تا حدی است که می توان آن ها را به یادگار تا سال های متمادی نزد خود نگه داشت. قیمت ارزان این گل های خشک از مهم ترین ویژگی های آن است که باید در خرید هدیه ولنتاین در نظر داشت.

خرید شمع وارمر مناسب ولنتاین

شمع وارمر قرمز

خرید هدیه ولنتاین یک سو و ترتیب دادن یک مراسم عاشقانه از سوی دیگر می تواند روزی خاطره انگیز برای شما شود و استفاده از شمع های وارمر قرمز رنگ در تزئین این مراسم عاشقانه به شما کمک خواهد کرد. روشن نمودن شمع در جشنی که برگزار می شود، احساس صمیمیت و نزدیکی و البته گرمی را بین عشاق ایجاد می کند.

شمع را می توان از جمله هدایای پر احساس روز عشق یا همان روز ولنتاین دانست.

شمع وارمر قرمز در بسته 5 عددی با قیمت ارزان به صورت اینترنتی به فروش می رسد و می توان آن را از لوازم جانبی در کنار هدیه روز ولنتاین دانست که به هدیه شما زیبایی می بخشد. شمع وارمر هدیه مناسبی برای خانم ها در روز ولنتاین می باشد.

ساک کادویی زیبا مناسب ولنتاین

پوشال کادو رنگی مناسب برای تزئین هدیه

پوشال های چوبی زیبا را می توان پس از خرید هدیه روز ولنتاین به صورت اینترنتی از فروشگاه تحریر20، در درون باکس یا بگ هدیه قرار داد، و هدیه و لوازم جانبی را در درون آن پنهان کرد.

این امر نه تنها باعث سورپرایز شدن طرف مقابلتان می شود، بلکه زیبایی هدیه روز ولنتاین را دوچندان می کند.

این پوشال ها که قیمت ارزان دارند، در بسته بندی های تک رنگ به فروش می رسد که می توان با خرید چند بسته و مخلوط کردن آن ها، تزئین کادو را رنگین تر و زیباتر ساخت.

بگ یا ساک دستی فانتزی هدیه

اگر به فکر خرید هدیه ویژه ولنتاین هستید، بدون شک باید به فکر خرید، جعبه، بگ یا ساک دستی هدیه نیز باشید. در فروشگاه تحریر20 ساک دستی هدیه با قیمت ارزان به فروش می رسد.

این ساک های تزئینی هدیه که اکثرا طرح های فانتزی و زیبایی دارند، در اندازه های متفاوت به فروش می رسند و می توان مجموعه ای از هدایای ولنتاین را در درون آن قرار داد.

ساک کادویی زیبا مناسب ولنتاین

خرس های عروسکی ویژه خرید هدیه ولنتاین

اکثر دختر خانم های جوان علاقه خاصی به عروسک های خرسی شکل دارند و به همین دلیل این محصول در روز ولنتاین، محصولی پرفروش به حساب می آید. قرار دادن یک عروسک خرسی در هدیه ویژه روز ولنتاین، طرف مقابلتان را به ذوق می آورد.

خرس های عروسکی که در فروشگاه تحریر20 به فروش می رسد، می تواند گزینه ای مناسب در خرید هدیه روز ولنتاین به حساب آید.

گل خشک و پوشال تزئینی

 

در فیلم زیر هدایای ویژه ولنتاین در فروشگاه تحریر20 به نمایش در آمده است:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *